דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא - כיצד להתנהל מול הבנק? 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 4626 פעמים ]

ביטוח משכנתא – כיצד להתנהל מול הבנק?

מזל טוב! לאחר חיפושים רבים מצאתם את הדירה אותה תרצו לקנות ובה תרצו לגור בשנים הקרובות. לאחר שיחות רבות עם הבנק למשכנתאות, הלוואה מההורים שלך, הלוואה מההורים שלה ועוד הרבה סידורים, מצאתם משכנתא מתאימה. פקיד הבנק דרכו חתמתם על משכנתא ציין בפניכם שחובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא והציע לכם לרכוש את פוליסת הביטוח  דרכו. אתם, כמו עוד זוגות צעירים אחרים רק חשבתם - "עוד כסף? עוד הוצאה? מה זה בכלל ביטוח משכנתא? ולמה אני צריך לשלם אותו?".

ביטוח משכנתא בא להגן קודם כל על הבנק שמלווה לכם סכום גדול לתקופה ארוכה ורוצה להיות בטוח שהוא יקבל את כספו בחזרה. בתקופת ההחזר של המשכנתא יכולים לקרות מקרים בלתי צפויים כמו מוות של אחד הלווים, פגיעה בבית אותו רכשתם ונזקים נוספים שיכולים לגרום לאי החזר התשלומים לבנק.

ביטוח משכנתא הוא לא רק לבנק, ביטוח משכנתא כולל גם ביטוח מבנה וגם ביטוח חיים. במקרה של מוות של אחד הלווים מבטיח ביטוח חיים (הנמצא בתוך ביטוח משכנתא) לשלם את שאר תשלומי המשכנתא, זאת במידה והמפרנס הראשי נפטר בתאונה או באופן טבעי ואין באפשרות הלווה השני להחזיר את שאר התשלומים.

ביטוח מבנה הוא למקרים בהם ניזוק המבנה, נזק שגורם נזק כלכלי כבד ויש צורך לכסות אותו. עקב כך רכישת ביטוח משכנתא היא לא רק עבור הבנק אלא גם עבור הלווים.

לעיתים הבנק דורש ביטוחים נוספים מעבר לביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא הוא חובה, בניגוד לפוליסות ביטוח אחרות. לכן, אם הביטוחים הנוספים לא משתלמים לכם, שוחחו עם נציגי הבנק כדי שיסכימו לבטל את הדרישה לביטוחים נוספים.

היכן רוכשים ביטוח משכנתא?

בעבר היה ניתן לרכוש ביטוח משכנתא רק דרך הבנק ממנו לווים משכנתא, כיום ניתן לרכוש ביטוח משכנתא גם דרך חברות הביטוח. פתיחת האפשרויות לרכישת ביטוח כזה מאפשרת לנו, הלקוחות, אפשרויות רבות יותר למיקוח וקבלת שירות טוב יותר. גם אלו שכבר רכשו ביטוח משכנתא דרך הבנק יכולים להעביר אותו בקלות אל חברת ביטוח אחרת.

למרות השינוי, הבנק צריך לאשר את חברת הביטוח ממנה אתם רוכשים ביטוח משכנתא לפני שהוא מלווה לכם את הכסף עבור הדירה. אל תתפשרו, חפשו את ביטוח משכנתא המתאים לכם ביותר וקבלו את כל האישורים הדרושים מחברת הביטוח כדי שהבנק יאשר את ביטוח המשכנתא שלכם. אין שום סיבה (למעט מקרים חריגים) שהבנק לא יאשר את פוליסת הביטוח.

אפשרויות רכישת ביטוח משכנתא

כמו שציינתי קודם, ביטוח משכנתא כולל גם ביטוח חיים וגם ביטוח מבנה. כעת,  כשבאפשרותכם לרכוש ביטוח משכנתא באיזו חברת ביטוח שאתם רוצים, ניתן להוסיף ביטוחים נוספים במחיר מוזל יותר מאותה החברה. פוליסות ביטוח כאלה יכולות להיות ביטוח צד ג' בבית, ביטוח בית משותף וביטוח דירה (ביטוח מבנה וביטוח תכולה).

הכשרה חברה לביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב